Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2008 08:57 - Моят избор: „Минута е много” или „Стани богат”
Автор: stoqncho Категория: Политика   
Прочетен: 2581 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 06.06.2008 15:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

В условията на съвременната българска образователна система на младите се дават знания, които ВСЕСТРАННО развиват качествата им. Сега ще ви разкажа за моите качества, които системата успя да изгради за единадесет години учение. След всички тези години мога да ви говоря свободно за осмоза и осмотично налягане, импулс на сила, различните биологични цикли в нашето тяло. Мога да ви разкажа, ако искате за елетролитна дисоциация, температури на кипене на веществата, сили на триене, движения по окръжност, да ви кажа какво е БВП на Конго за 2003г. И още много интересни факти от заобикалящия ни свят. Така, и сега ще влезна примерно в сайта jobs.bg и ще разгледам обявите за работа. И най-интересното е, че с тези мои знания не мога да си намеря доходоносна работа на никое място. Защо ли? Ами защото не съм харчил пари за частни уроци по английски, аз не знам езика на високо ниво. Знам всички езикови правила, но не мога да говоря свободно този език, т.е. не съм способен да се справя с работата в една мултинационална компания (каквито между другото вече започват сериозни дейности в страната ни) . Трудно ми е да работя в екип, защото в училище не сме имали такива групови задачи. Нямам високи презентационни умения, трудно бих водил преговори. Не умея да боравя добре с програми от Microsoft office, не съм научен на изкуството да вземам решения.

Все пак в повечето обяви се иска университетска диплома. Това е малка утеха. Но дори като завърша университет у нас като отида на интервю за работа в обявите пише, че ще ми искат със сигурност три години опит по длъжността. Защо? Нали съм учил 4 години в университета? Ама то това май няма много голямо значение. И така след три годишен задължителен стаж вече съм на 27 години, а едва започвам прилична работа. Ами ако ми се наложи да се преквалифицирам, ако пазара вече е пренаситен с кадри от завършената ми преди това специалност. Супер. И какво ми остава? Да избера в кое състезание по телевизията да участвам: „Стани богат” или „Минута е много”. В тези предавания поне ще оценят 12-сет годишния ми труд в среднообразователната система. Ще ми кажат браво за сериозната борба с изпитите в университета, където съм полагал усилия за висок успех с цел да правя впечатление. Поне в тези предавания се преценят реално нещата!!!Поне техните изисквания съвпадат с развитите ми качества. ЕЕЕЕ, най-накрая свестни хора!!!



Тагове:   Моят,   Много,   минута,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elensia - Добре дошъл в реалноста
27.02.2008 11:10
Не е смешно, тъжно е. Между другото и в "Стани Богат" няма да минеш, щото сигурно не знаеш кое е хобито на барабаниста на "ТЕ". Един практичен съвет. Някои от големите мултинационални компании в България приемат стажанти. Не знам в коя област мислиш да се развиваш, но първо потърси нещо подобно. Удобно е особено когато учиш висше.
цитирай
2. satory - Такъв е живота.
27.02.2008 12:09
Не се страхувай. Ти не си сам. Съдбата ти е да бъдеш един от многото българи които никога няма да намерят истинското си място в живота и в прекрасния свят. Ще се налага да правиш постоянно компромиси със себе си и с убежденията които имаш. Ще ти се налага да оцеляваш в свят за който никой не те е подготвил. Ако имаш дори и най-малък шанс да заминеш още сега, докато не си съвсем облъчен и да се интегрираш в някое друго общество действай. Не бива да те спира нищо, ако семейството и приятелите ти държат на теб истински ще те разберат. Забрави за национализъм и всякакви други рамки. Спасявай се ако не искаш да си никой и нищо. Поздрави.
цитирай
3. lambo - Забравил си най-важното
27.02.2008 15:04
Да бъдеш доносник-пионка на ДС.
Тогава вече ще бъдеш въведен в ГОЛЯМАТА МАФИЯ ...

Виж кои прогресираха - синовете и дъщерите на големите комуняги, от ЦК, Политбюро и ДС

Както се казва - на кадърните родители, са се паднали още по-кадърни деца
цитирай
4. verdji - тъжно, но факт
27.02.2008 15:24
А знаеш ли от къде е цитата - Деца, боя се зарад вас?
Щото в училище имам чувството, че на българската литература въобще не се обръща внимание - ето и жокер даже:)))) това е за 100 лв в това го знае всяко хлапе:)
цитирай
5. анонимен - И да и не
01.03.2008 10:42
Здравей, прав си за повечето неща, но искам да направя едно уточнение. Уменията(работа в екип и т.н.) не са знания, т.е. не се учат, а се придобиват: сред приятелите, в работата и т. н. Средното образование "ражда" минутковци- така е, може би така трябва и да бъде, но до 8-9 клас.После всеки сам да си прави избор. По-лошото е, че висшето образование също е на принципа: "от всичко по малко и от нищо в дълбочина"...Това е положението и ще е такова още много дълго време. Решението- оправяй се сам. Обявите в интеренет-надути са, не им се връзвай! Ако покриваш изискванията горе-долу, без стаж, отиваш и те взимат.Трябват им хора.Но ти не си специалист и за това ще те учат 2-3 години и ще ти дават малко пари, но ако си кадърен ще ти повишат заплатата. И още един вариант- чужбина. Иди, виж и прецени. Успех!
цитирай
6. evgenitodorov - А аз от сто години помня как се раз...
02.03.2008 11:02
А аз от сто години помня как се размножава борът, каква е кръвонсната система на гълъба и формулата на диоксидифенилметана. Предполагам, че още се изучават. Как пък веднъж не ми притрябваха в живота.
цитирай
7. hangman13us - Винаги има и други възможности...
05.03.2008 11:16
Не се отчайвай... аз също съм с сблъсквал с този проблем, едно обаче е сигурно... никой няма да те научи на това, което си посочил. Всеки сам трябва да се справя и да си чертае пътя. За едни е трудно, за други не чак толкова, но общо взето нещата са така. Аз например нямах никакво желание да уча, но винаги съм бил будно дете. Нито нашите са ми натискали нито нищо, но когато си взехме компютър - първата ми работа беше да поработя с офис пакета. След това започнах да се запознавам с изискванията за форматиране, после започнах да продавам и пиша домашни, после курсови работи... ако си упорит ще си намериш работа и без отличен английски. Получава се всичко, просто човек трябва да е упорит и да има желание. Това е разковничето за победата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stoqncho
Категория: Политика
Прочетен: 113829
Постинги: 28
Коментари: 135
Гласове: 379
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930