2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 2357 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 06.06.2008 16:07
Цитирам изданието на в.Труд от 15 февруари, 2008г.: „...едва 25% от младото поколение знае два езика, а само 33% могат да се оправят с програми като Word и Excel.”Цитираните във вестника данни са на консултантската компания „Хюлет”. Това няма нужда от коментар. И още нещо да добавя. Аз съм ученик в ПМГ. На седмица имам 8 часа математика (в това число и 1 час СИП), 4 часа информатика и 5 часа англиийски език, имам и 2 часа немски седмично, а инфомационни технологии вече не изучавам, а в 9 и 10 клас имах по 1 час седмично информационни технологии. Спирам дотук. И какво излиза от елитното ми училище – че то е едно обикновено СОУ с леко засилено обучение по математика. А в същото това време в същия горе цитиран брой на в. Труд ще прочетете как ще внасяме виетнамци и не знам си какви още кадри не заради демографска криза, а заради липсата на подготвени български кадри в области като туризъм, енергетика, строителство и т.н. Браво на всички експерти. Браво на всички „умове” и „стратези”, защото благодарение на писаните от тях програми сега нашето образование задоволява потребностите на космоса. Потребностите на някоя организация, специализирана в областта „експерт по всичко”. А след това се питаме: „Как ша ги стигнеме американците и европейците?”Определено не по този начин. А между другото да питам тези специалисти в коя обява за работа прочетоха: „търсим специалист „обща култура”, който да разбира от всичко, предлагаме изключително заплащане и социални привилегии.” Интересно ми е да чуя или прочета отговор.
25.02.2008 14:18
25.02.2008 14:21
Ето извадки от Националната програма за развитие на училищното образование-
- Завършване на основно образование след VII клас.
- Разделяне на гимназиалната степен на два етапа:
– Първи гимназиален етап (VIIІ – X клас) – в края на този етап учениците ще
завършват задължително образование. Смисълът на задължителното образование е не
само да се усвои еднакъв общообразователен минимум, но и да се придобият такива
знания и умения, които да осигурят по-широки компетентности като лични и
професионални резултати. Това предполага промени, с които да се постигне по-пълно
обхващане на учениците в училище, по-висока образованост, по-добра реализация и
социализация. След края на Х клас ще се извършва проверка на усвояването на
общообразователния минимум чрез национално външно оценяване и учениците ще
получават свидетелство за завършен първи гимназиален етап. В зависимост от оценките,
получени през трите години на първия гимназиален етап и резултатите от националния
изпит, както и в зависимост от тяхното желание, те ще могат да продължат обучението
си в следващия образователен етап в същото или в друго училище или да напуснат
системата на образование и да се реализират на пазара на труда. В рамките на първия
гимназиален етап учениците ще могат да придобият и първа степен на професионална
квалификация, за която да получат съответно свидетелство. За учениците, които
напускат системата след X клас в общообразователно училище, се предвижда
разработването на краткосрочни модули за подготовка за придобиване на професия.
– Втори гимназиален етап (XI – XII клас) – учениците ще надграждат и
профилират знанията и уменията си и ще могат да се подготвят за обучението си във
висше училище. Етапът ще завършва с полагане на държавни зрелостни изпити за
придобиване на средно образование. Учениците ще получават удостоверение за
завършен втори гимназиален етап (за неположилите държавни зрелостни изпити) или
диплома за завършено средно образование, която ще дава възможност за продължаване
на обучението във висше училище. В рамките на втория гимназиален етап учениците ще
могат да придобият и втора или трета степен на професионална квалификация.
----- VIII клас – година за интензивно чуждоезиково и компютърно обучение и/или
за професионална подготовка за всички ученици.
Учениците ще имат еднаква общообразователна подготовка в рамките на
обучението в VІІІ клас, т. е. те ще изучават едни и същи общообразователни предмети в
рамките на еднакъв брой часове за всички училища. Разлика ще има само в
съотношението между чуждоезиковото обучение, компютърното обучение и
професионалната подготовка с оглед вида на училището.
Интензивността на изучаване на чужд език ще варира в различните видове
училища, като в профилираните гимназии тя ще е 17 часа седмично, в професионалните
гимназии – 15 часа седмично, а в другите видове училища – 6 часа седмично. Останалите
часове ( от 15 до 17 и от 6 до 17) ще се използват: за професионалните гимназии – за
професионална подготовка; за общообразователните училища – за по-интензивно
обучение по информационни технологии и модулно обучение в рамките на учебния
предмет „Технологии” (напр. мениджмънт, предприемачество и т. н.); за
специализираните училища (изкуства, хореография, спорт) – за обучение по съответния
профил.
Справка - http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/documents/programa_obrazovanie.pdf
По тази програма са учениците, които сега са в шести клас.
Прав си да се гневиш на образователните "експерти". Те като цяло от 1989 г. до ден днешен не са направили едно свястно нещо (за преди това не знам). Освен всичко което си описал ще добавя личния си опит.
"Елитните" гимназии не са на ниво както заради прграмите, така и заради учителите. Аз имах късмета да имам много добри учители и се борехме по всякакъв начин, за да издействаме допълнителни часове по езиците. Трудно беше, но ако директорката ви е свястна може да се получи. Опитайте се да поемете инициатива. Ако обаче учителите не са свестни, няма земна сила, която да ги мръдне от поста им ... и да си кажем направо сте обречени.
За олимпиадите не ми се говори, защото познавам ученици, които стигнаха до международни нива и не можаха да отидат, само защото министерството не беше внесло една смешна такса (знам го от първа ръка). Всичко друго децата си бяха осигурили сами, но срокът беше изпуснат. Това е направо престъпно!
И една дума за "Националната програма". Ако знаете как се пишат програми, ама да сте виждали как, не да сте чували,... жалко за хартията и изсечените дървета... Спокойно можем да забравим, че такива документи има...
Недоволството ти от ниското ниво е просто похвално. Не се ограничавай до това, което се случва в училище. За съжаление или не, трябва да изграждаш сам бъдещето си, личността си, това което искаш да станеш. Ако държавата не помага, ще трябва да се бориш въпреки нея. Понеже няма изглед това положение да се подобри нито в образованието нито по-нагоре, препоръчвам ти отсега да усвоиш тази стратегия.
(съжалявам че стана прекалено дълго) Поздрав!
25.02.2008 15:42
Tyi kato dyrjavata kato cqlo e po inerciq, ti prepory4vam izcqlo da se otkaje6 ot borba s lukovi glavi i da si hvane6 pyrviq polet kym Evropa. U4i ezici! Te otvarqt bezbroi vrati.
Zakliu4enie: poemai kym leti6te Sofiq i vzimai ednoposo4ni hartiiki!
25.02.2008 16:53
Четяйки въпросната Петиция без да съм експерт все пак се питам с какво тя би могла да помогне за ремормата на образователната система???Питам се и други работи, ама тук ще ги спестя в името на добрия тон!